Vanliga frågor Registrera företag

Leverans

Vi har tagit fram ett helt eget och unikt sätt för att kunna skicka hyresobjekt till er, oavsett vart i Sverige ni befinner er. Vi använder oss utav transportvagn i EU-palls storlek. Vagnarna går på hjul och är därför lätta att hantera när ni fått era maskiner eller vektyg levererade. När ni är klara lägger ni bara tillbaka grejjerna på vagnen och skickar tillbaka den. Vi sköter resten. Ni betalar bara för de dagar som ni har hyresvaran hos er. Alltså inte de dagar det tar att frakta hyresvaran fram och tillbaka.

Utkörning Storgöteborg

Vi erbjuder utkörning inom Storgöteborg för ett pris om 399:-/tur (499:- ink moms) och upphämtning till ett pris om 499:- (624:- ink moms).
Gäller från Kungsbacka, Härryda, Lerum, Ale till Kungälv.
Vårt mål är att leverera inom två timmar från beställning.
Det gör att du som kund kan fokusera på arbetet och vi ser till att du är effektiv.

Utkörning Stockholm

Vi erbjuder utkörning/upphämtning inom Stockholm för ett pris om 599:-/tur (749:- ink moms).
Gäller från Nacka, Huddinge, Solna, Lidingö och dylikt.
Vårt mål är att leverera inom två timmar från beställning.
Det gör att du som kund kan fokusera på arbetet och vi ser till att du är effektiv.

Frakt

Rentor använder sig utav olika speditörer vid olika tillfällen, allt för att göra det så billigt och enkelt som möjligt för dig som kund. Fraktavgiften är beroende av produktens pris och karaktär och presenteras innan ordern bekräftas.

Fraktpriser:

Mindre paket 199:-/väg (249- ink moms)
Mellan paket 299:-/väg (374:- ink moms)
Pall 1299:-/väg (1624:- ink moms)

Vid beställning av flera paketet betalar man endast frakt för största paketet, exempel 3st paket, två små och ett mellan, då betalar mar 299:-/väg.

Vid frakt med speeditör så är den kortast möjliga hyrestiden 3 dagar. Detta innebär att även om hyresobjektet lämnas tillbaka innan 3 dagar så kommer du som kund att debiteras för 3 dagar.

Transportskada

Om hyresobjektet kommer bort eller att du vid mottagandet upptäcker att försändelsen är transportskadad ber vi dig i första hand anmäla detta till speditören. Därefter kontaktar du vår serviceavdelning på info@rentor.nu och anger ditt ärendenummer från speditören.